torsdag 23 september 2010

Valrörelsen nu slut - Ja till Framtiden!

Det har gått några dagar sedan valdagen i söndags och valrörelsen är nu över för denna gång. Jag är så otroligt glad för att svenska folket har visat sitt fortsatta stöd för vår Alliansregering. (S)-dominansen är nu bruten. Det fortsatta stödet för Alliansregeringen betyder oerhört mycket. Arbetet med att genomföra förbättringar och med att föra Sverige framåt i en positiv riktning kan fortsätta.

Valrörelsen har varit intensiv och fylld med så positiv stämning. Den har varit allvarlig, viktig, lärorik, givande, utvecklande och framför allt också väldigt, väldigt rolig. Jag är både tacksam och stolt över att ha fått kandidera till riksdagen för FP i Göteborg. Alla möten, samtal, frågor, svar, berättelser, debatter, synpunkter, åsikter, idéer, besök, kampanjande, mm, mm betyder väldigt, väldigt mycket för mig. Jag är också djupt tacksam för allt stöd och all värme i detta. Det uppskattas oerhört mycket. Jag är också ödmjukt tacksam för varje person som valt att kryssa mig på valsedeln. Det värmer otroligt mycket. Och jag är så glad för att i valrörelsen fått tillfälle till att driva de frågor som jag tycker är så oerhört viktiga, dvs psykiatri, psykisk ohälsa och forskning. Stort och varmt tack till var och en av er! :)

Jag hoppas intensivt på att det efter kontrollräkning i Göteborg och i Värmland visar sig vara 9 st. respektive 7 st. fler röster på Folkpartiet i de båda distrikten. Då får Alliansregeringen egen majoritet, vilket absolut kommer att underlätta något enormt i att främja arbetet med fortsatta förbättringar för Sverige. Att det handlar om så få antal röster, 9 st. respektive 7 st., visar om något hur viktigt det är att använda sin rösträtt. Det visar också att varje enskild röst räknas, är betydelsefull och kan vara avgörande för utgången i ett val. Tack alla ni som använt er rösträtt. Tack också till er som valt att rösta på FP och på Alliansen!

Oavsett hur utgången blir när det gäller rösträkning och när det gäller den situation som uppstått med att SD har röstats in i riksdagen så har jag fullt förtroende för vår Alliansregering. Är det någon regering som har styrkan, visheten och kompetensen till att just klara av att fortsätta vara exemplariskt bra ledare med hänsyn till situationen så är det just vår Alliansregering. Jag har alla förhoppningar om att framtiden för Sverige blir ljus, positiv och full med fortsatta förbättringar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar